Kontaktinformation
Postadress, telefon, e-post
Telefon: 09 *4321
Fax: 09 432 2268
Besöksadress
Arkadiagatan 3, 2. våningen, Helsingfors
Justitieombudsmannens kansli är öppet för kundbesök
må - fre kl. 9 - 16.
Justitieombudsmannens kansli är öppet för kundbesök
må - fre kl. 9 - 16.
Kunderna bör ha möjlighet att bestyrka sin identitet av säkerhetsskäl.
Kundtjänst
Råd om hur man gör ett klagomål
Rådgivande jurist, tfn 09 4321 (riksdagens växel)
Ett personligt besök hos rådgivande juristen kräver tidsbeställning.
Juristen ger ingen juridisk rådgivning och kan inte ta ställning till slutresultatet av ett klagomål.
Juristen ger ingen juridisk rådgivning och kan inte ta ställning till slutresultatet av ett klagomål.
Förfrågningar om klagomål och begäran om handlingar:
Vill du fråga hur behandlingen av ditt klagomål framskrider? Eller behöver du JO:s avgöranden som inte har publicerats på webbplatsen? Vänligen kontakta registratorskontoret,
tfn 09 432 3381. Leveranstiden för handlingar är högst 2 veckor.
tfn 09 432 3381. Leveranstiden för handlingar är högst 2 veckor.
Skyddad förbindelse
Använd skyddad förbindelse, om du sänder material som innehåller uppgifter som ska bevaras eller som annars är känsliga. Observera att den skyddade förbindelsen fungerar enbart med nedan angivna adress.
Obs! Ändra språket på din browser till svenska ifall du vill använda skyddad e-post på svenska.
För media:
tfn 09 432 3352